Indledning

Udvikling og Implementering af IT-systemer er ofte en kompliceret opgave, som omfatter mange aspekter af en organisation. Det omfatter normalt enkelte eller flere af disse elementer: Organisatorisk tilpasning, procedure-optimering, tvær-organisatorisk arbejde, Software-udvikling, test-styring og planlægning, installation, IT driftsplanlægning, analyse, dokumentation, personale-uddannelse, planlægning, koordinering, ledelse og inspiration, styring, målsætning, fravalg / tilvalg, økonomisk styring.

 

I alle tilfælde af en sådan implementering skal der også ske en form for markedsføring heraf. Det være sig ekstern markedsføring, hvis det er noget som påvirker kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere – men også intern markedsføring da det altid er noget som påvirker personalet i større eller mindre grad.

 

Igennem mange års erfaring og en sund og naturlig interesse i IT teknologi og dens fordele for erhvervslivet og de forretningsmuligheder det rummer, har jeg opbygget en solid base af viden som jeg kan bruge til at håndtere ethvert IT-projekt ud fra såvel IT-teknologi, ledelsesmål eller forretningscase.

Implementering af forretnings-IT er mindst lige så meget ledelse og forretningscase som ”bare” et IT-projekt.

 

Jeg er en af den slags personer som med baggrund i mine mange års erfaring, store tekniske og forretningsmæssige indsigt kan påtage mig at starte eller overtage projekter og produkter og styre disse i mål.

Om det pågældende projekt, system eller implementering omfatter ét eller flere delsystemer og/eller én eller flere leverandører har ingen indflydelse på om jeg kan overskue projektet.

Under hele forløbet er jeg i stand til at bevare overblikket.

Der er ikke noget projekt som jeg ikke tør starte på. Hvis det er nødvendigt at jeg lærer en ny teknologi for at sikre at projektet kommer i mål – så gør jeg det.

 

Som person er jeg vedholdende, positiv – altid på vagt for kommende problemer, men også søgende efter løsningen dertil.

Personlige oplysninger

Navn Poul Lindholm Christiansen
Bopæl Avernakøvej 17
5700  Svendborg
Civilstatus Gift m. Marian
Børn 4 stk.
(fødselsår 2000, 2002, 2005 og 2007)
Telefon +45 40509306
Skype poul.lindholm.christiansen
E-mail plc@cmcs.dk
LinkedIn www.linkedin.com/in/poullindholmchristiansen
Facebook www.facebook.com/poul.l.christiansen
Twitter twitter.com/#!/plc5700
IM MSN/Teams plc@cmcs.dk

Sprogkundskaber

Sprog Mundtligt Skriftligt
Dansk Flydende (Modersmål) Flydende (modersmål)
Engelsk Flydende Flydende
Tysk

 

Forstår udemærket
Tale rimeligt
Læser udemærket
Skriver rimeligt
Norsk Rimeligt Rimeligt
Svensk Rimeligt Rimeligt

Certificeringer

2012 NAV 2009 Installation & Configuration
2012 NAV 2009 Grundlæggende Opsætning og Finans
2012 NAV 2009 Trade & Inventory
2012 NAV 2009 C/SIDE Solution Development
2009 SQL Server 2008, Implementation and Maintenance
2006 Sitecore CMS Developer, level 2
2006 Sitecore CMS Developer, level 1
2006 Installing, Configuring, and Administering Microsoft® SQL Server™ 2000 Enterprise Edition
2004 Navision Performance Trouble Shooting, Microsoft Business Solutions Danmark
2003 Microsoft Business Solutions Consultant in Navision Commerce Portal
2003 Microsoft Business Solutions Consultant in Navision CRM – Marketing & Sales
2003 Microsoft Business Solutions Consultant in Navision Financial Management
2003 Microsoft Business Solutions Consultant in Navision Warehouse Management Systems
2002 Navision Attain Consultant in Prigramming
2002 Navision Attain Consultant in Development
2002 Navision Attain Essentials
2002 Navision Attain Overview
2002 Navision Attain instruktør i Attain-Systemudvikling

Kurser / Uddannelse

2006

Sitecore CMS Developer, level two

2006

Sitecore CMS Developer, level one

2006

Sitecore CMS Administrator

2004

Navision Performance Optimization

2003

Navision Attain VIP, Installation and Setup

2002

Navision Attain, Train the Trainer

2002

Navision Attain, New Technology, Workshop, Navision Danmark

2001

Deploying and Managing Commerce Server 2000 (2185)

2001

Administering a Microsoft SQL Server 2000 Database (2072)

2000

Navision Commerce Gateway – Seminar, NavisionDamgaard Danmark A/S.

2000

Navision WebShop – Installation and setup, Navision Software Danmark A/S.

1998

Visma Business – Application, setup and design, Gandril Informatik A/S.

1997

Navision – Application og opsætning, Navision Software Danmark A/S

1997

Navision – Design, Navision Software Danmark A/S

1997

Navision – Protected AL, Navision Software Danmark A/S

1997

Navision Financials – Application, Navision Software Danmark A/S

1997

Navision Financials – Design, Navision Software Danmark A/S

1997

Navision Financials – Advanced Design, Navision Software Danmark A/S

1997

Navision Financials – Protected C/AL, Navision Software Danmark A/S

1995

1997

kontorelev/assistent allround, H. Kortsen A/S

1994

1995

Handelsskolen HG, Svendborg Handelsskole

1993

1994

Turistservice uddannelse, VUC Svendborg

1993

B-instruktør, Dansk Basketball Forbund

1990

1991

Matematisk Gymnasium, Svendborg Gymnasium

1990

C-instruktør, Dansk Basketball Forbund

1980

1990

Folkeskolen

IT Færdigheder

Igennem årene har jeg arbejdet med mange teknologier, produkttyper og brancher, og har derigennem opbygget en viden og evne på et niveau indenfor bl.a. nedenstående emner. Dette gør mig i stand til at implementere nye løsninger som bl.a. baserer sig på en eller flere af disse teknologier.

Operating Systems

Windows 95-2008 (Server & Workstation), Ubuntu (Server & Workstation), VMWare

Web Servers

IIS, Apache

Firewall

Cisco, ZyXel

Database Servers

Microsoft SQL Server, MySQL, Sybase Adaptive Server, Microsoft Access, Lotus Notes, Navision Native Server

Mail Servers

Microsoft Exchange 7-2007, Scalix Collaboration Suite, Postfix og andre

Network

TCP/IP, DNS, WINS, DHCP, Firewall, Router, VPN, AD, Group Policy

AntiVirus

Symantec, McAfee

Terminal Services

Microsoft Terminal Server, Citrix (XenApps)

FTP

IIS, FTP-ServU, ProFTP, Gene6FTP and others

Business Integration

Microsoft Biztalk Server 2000-2006, SOAP, .NET WebServices, MSMQ, FTP file integration, email based integration

Reporting / BI

Targit, Microsoft SQL Server, Microsoft SQL Server Reporting Services, Crystal Reports, Microsoft SQL Server Analysis Services, Microsoft Sharepoint Technologies, Microsoft Excel, Microsoft Access

Deployment

RIS, ClickOnce, Group Policy

Web

SiteCore CMS, Microsoft Site Server, Windows Sharepoint Services, Microsoft Office Sharepoint Server, ASP.NET.

Offices Suites

Microsoft Office 95-2007, Corel (WordPerfect), OpenOffice

ERP

N3, Navision, Dynamics NAV, Visma Business.

Integration til ovenstående samt: Dynamics Axapta, C5, XAL, Infoflex

CRM

SuperOffice, Microsoft CRM, NAV CRM

Web Development

ASP, ASP.NET, HTML, JavaScript

Win32 Development

Delphi, C#, VB.NET

Scripting

Jcsript, VBScript, Perl

Macros

VB for Applications

XML

XML, XSLT, Xpath

Database

TSQL, DTS, SSIS

ERP Development

C#, C/AL, AL

Integration Technologies

AS/400, Microsoft Biztalk Server, Direct database, WebServices, SOAP, Flat file csv, flat file fixed length, XML files,

Product Area integration

ERP, Web Sites, Web Shops, eCommerce Platforms, Payroll systems, Email, PDF, Scale integration, Phone integration, CAD software, Database

Projekterfarring

Microsoft Dynamics NAV mobil-klient

Udvikling af en .NET klient som kommunikerer med NAV

Udvikling af Standard-løsninger til en branche

Revisor-løsning

Optimering af arbejdsprocesser

Hos en virksomhed som driver 15 butikker skulle arbejdsgange imellem detail-salget, administrationen og den primære leverandør optimeres.

De forskellige arbejdsgange blev analyseret, beskrevet og gennemgået for evt. muligheder for ændringer.

Opsætninger blev ændret i NAV, NAV blev tilpasset lidt, og allerede indkøbte moduler blev implementeret.

IT-praktiske processer (FTP Download, fil-kopieringer samt scanning af filer og bilag) blev automatiseret, således at det nu kører som Windows Service – automatisk.

De enkelte processer blev optimeret og arbejdsgange ændret, således at alle funktioner og moduler i Microsoft Dynamics NAV kunne benyttes optimalt.

Efter kort tid (ca. 1 måned) kunne personalet i administrationen igen følge med til at behandle og registrere det nødvendige i forhold til driften af butikkerne.

Min rolle i projektet: Process-orienteret konsulent, Infrastruktur konsulent, Dynamics NAV konsulent.

Involverede teknologier: Microsoft Dynamics NAV, FTP, Active Directory, batch-scripts.

Automatisering af mail-behandling

I forbindelse med dette projekt, blev der udviklet en komponent som kører som Windows Service.

Denne komponent aktiverer løbende en antal jobs via Windows Workflow Foundation teknologien.

Det første job som blev udviklet loggede ind på en Microsoft Exchange Server via IMAP protokollen og downloadede alle filer som var attached til en mail og gemte disse filer i en bestemt mappe.

Der blev efterfølgende udviklet et par andre workflows som udførte andre aktiviteter.

Min rolle i projektet: Analyse, Scope, Design, og Udvikling.

Involverede teknologier m.m.: IMAP, Microsoft Exchange Server, .NET, Windows Services, Windows Workflow Foundation, C#

Dynamics NAV / CRM Implementering

Dette projekt omfatter en færdiggørelse af en opgradering af Microsoft Dynamics NAV og i forbindelse med udfasning af gammel replikeret løsning til kørende teknikkere, så skulle Microsoft CRM impleres i alle biler til alle folk for registrering af udført service m.m.

Min rolle var som projektleder med ansvar for alle projekter og leverancer som vedr. Dynamics Nav, Dynamics CRM og andet forretningssoftware.

Færdiggørelse og implementering af Dynamics NAV, Dynamics CRM, samt Targit BI i samarbejde med forskellige leverandører .

Uddannelse af personale i brugen af det nye IT-system.

Arkitekt i Vmware-baseret Virtualiseringsprojekt for den samlede HW-platform.

Ansvarlig for analyse af krav, specificering og udvikling (i samarbejde med leverandører) implementering og undervisning af brugere.

Erhvervserfarring

timeline_pre_loader

Cmcs ApS

november 2009 -> nu

Cmcs ApS – Selvstændig / Freelance IT konsulent

Startet som freelance konsulent i og i den forbindelse etableret virksomhed og udviklet en række produkter og kompetencer i dette regi.

Lotek A/S

august 2009 -> november 2009

Lotek A/S, IT Projektleder (projekt-ansættelse)

Projektleder med ansvar for alle projekter og leverancer som vedr. Dynamics Nav, Dynamics CRM og andet forretningssoftware.

Færdiggørelse af implementering af Dynamics NAV, Dynamics CRM, samt Targit BI i samarbejde med forskellige leverandører .

Ansvarlig for analyse af krav, specificering og udvikling (i samarbejde med leverandører) implementering og undervisning af brugere.

VisionPeople Odense ApS

2005 -> 2009

VisionPeople, Senior Konsulent

Senior konsulent med ansvar for alle projekter og leverancer fra min afdeling.

Arbejder med såvel ERP (Dynamics NAV), infrastruktur, Hosting og Microsoft .NET udviklings-projekter og implementeringer.

Ansvarlig for den overordnede projekt-model.

Afdelingsleder for et team af blandede udviklere og konsulenter, samt ansvarlig for integration af 30 mand, som arbejder Off-shore (Indien), ind i dagligdagen og forretningen.

Produktchef for forskellige standard-produkter på forskellige platforme.

Munk IT

2004 -> 2005

Munk IT, Teamleder

Teamleder for et blandet team af udviklere og konsulenter på Dynamis NAV,og overordnet ansvarlig for alle projekter og kunder, som håndteres af afdelingen.

Ansvarlig for at koordinere med de andre afdelinger (infrastruktur, hosting, systemudvikling og Dynamic AX) for at sikre projektsammensætning.

WM-Data Danmark A/S

2003 -> 2004

WM-data Danmark A/S, Navision-afdelingen

Ansat som produktchef, med overordnet ansvar for alle leverede løsninger, og den produktkvalitet, som vi står for, i såvel standard-programmer, add-ons, egne add-ons og special-udvikling.

Overordnet ansvar for uddannelse, vidensdeling og sparring med konsulenter og udviklere, og kvalitetskontrol af løsningsforslag til kundespecifikke problemstillinger.

Overordnet ansvarlig for definering af kvalitetskrav i forhold til personale, kode-skrivning m.m.

Fungerer som problemknuser på alle typer af kunde-opgaver af særlig kompliceret art.

Navision

2001 -> 2002

Navision / Microsoft Business Solutions Danmark

Ansat som Produktchef med ansvar for overordnet kvalitetssikring af produkt-kommunikation, -branding, markedsføring, samt kvalitetssikring af det samlede produktsortiment, prissætning og funktionalitet for det danske marked.

Koordinering af ønsker og krav fra det danske marked i forhold til produktudvikling.

Direkte ansvarlig for lokalisering og tilpasning af Navision til det danske marked.

Navi Partner Randers A/S

1999 -> 2001

Navi Partner

Ansat som systemkonsulent, med ansvar for projektledelse, implementering, udvikling, dokumentation og support af såvel branche-løsninger som kundespecifikke løsninger.

Jeg har også ansvar for opsætning og vedligeholdelse af web-server, vedligeholdelse og udbygning af services, samt det redaktionelle ansvar for hjemmesidernes indhold.

AP Consult

1998 -> 1999

AP-Consult

Startede selskabet sammen med en Partner, hvor vi specialiserede os i ERP, Hosting, Infrastruktur ydelser inden for såvel implementering og drift.

Schlott Systems A/S

1997 -> 1998

Schlott Systems

Systemkonsulent – ansvarlig for projektledelse, analysefasen, udvikling, implementering, uddannelse og drift og support på mange forskellige Navision løsninger.

H. Kortsen A/S

1995 -> 1997

H. Kortsen A/S

Ansat som kontorelev, afsluttende med uddannelse som kontorassistent. I løbet af min elev-periode havde jeg bl.a./skiftevis ansvar for bl.a. IT Support, IT administration, Debitor-, Kreditor- og Finans-bogholderi, Marketing, Indkøb, Telefon-salg, Lager – vareleverancer ind og ud af lager.

 

IT konsulent, ansvarlig for implementering af Navision, samt administration og udbyggelse af windows baseret netværk.

Introduktion af IT og Internet i virksomheden generelt.

Turistservice

1994

Turist-service

Turistguide i Svendborg

Au-pair

1992 -> 1993

Robert Tucknott, San Fransisco Californien, USA

Varetog ”almindelige au-pair opgaver”, som pasning af børn, indkøb og rengøring.

Tved Skolefrittidsordning, Pedagogmedhjælper

1992

Pædagogmedhjælper, Tved Skoles Fritidsordning

Bestyrelseserfarring

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.