Curriculum vitæ

Indledning

Udvikling og Implementering af IT-systemer er ofte en kompliceret opgave, som omfatter mange aspekter af en organisation. Det omfatter normalt enkelte eller flere af disse elementer: Organisatorisk tilpasning, procedure-optimering, tvær-organisatorisk arbejde, Software-udvikling, test-styring og planlægning, installation, IT driftsplanlægning, analyse, dokumentation, personale-uddannelse, planlægning, koordinering, ledelse og inspiration, styring, målsætning, fravalg / tilvalg, økonomisk styring.

I alle tilfælde af en sådan implementering skal der også ske en form for markedsføring heraf. Det være sig ekstern markedsføring, hvis det er noget som påvirker kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere – men også intern markedsføring da det altid er noget som påvirker personalet i større eller mindre grad.

Igennem mange års erfaring og en sund og naturlig interesse i IT teknologi og dens fordele for erhvervslivet og de forretningsmuligheder det rummer, har jeg opbygget en solid base af viden som jeg kan bruge til at håndtere ethvert IT-projekt ud fra såvel IT-teknologi, ledelsesmål eller forretningscase.

Implementering af forretnings-IT er mindst lige så meget ledelse og forretningscase som ”bare” et IT-projekt.

Jeg er en af den slags personer som med baggrund i mine mange års erfaring, store tekniske og forretningsmæssige indsigt kan påtage mig at starte eller overtage projekter og produkter og styre disse i mål.

Om det pågældende projekt, system eller implementering omfatter ét eller flere delsystemer og/eller én eller flere leverandører har ingen indflydelse på om jeg kan overskue projektet.

Under hele forløbet er jeg i stand til at bevare overblikket.

Der er ikke noget projekt som jeg ikke tør starte på. Hvis det er nødvendigt at jeg lærer en ny teknologi for at sikre at projektet kommer i mål – så gør jeg det. Som person er jeg vedholdende, positiv – altid på vagt for kommende problemer, men også søgende efter løsningen dertil.

Personlige data

NavnPoul Lindholm Christiansen
AdresseAvernakøvej 17, 5700 Svendborg
Tlf. (Mobil)+45 40509306
Fødselsdag13. maj 1973
FamiliestatusGift, 4 Børn
E-mailplc@cmcs.dk
Teamsplc@cmcs.dk
Skypepoul.lindholm.christiansen
LinkedInhttps://www.linkedin.com/in/poullindholmchristiansen
Facebookhttps://www.facebook.com/poul.l.christiansen

Sprogkundskaber

Dansk:Flydende, mundtligt og skriftligt
Engelsk:Flydende, mundtligt og skriftligt
Tysk:Forstår og læser udmærket
 Mundtligt og skriftligt rimeligt
Svensk & Norsk:Rimeligt

IT Kurser og Certifikater

2023Microsoft Dynamics 365 Core Finance and Operations (MB-300)
Microsoft Dynamics 365 Fundamentals Finance and Operations Apps (ERP) (MB-920)
Microsoft Dynamics 365 Finance Functional Consultant Associate​ (MB-310)

Microsoft Power Platform Developer (PL-400)
Microsoft Power Platform App Maker (PL-100)
Microsoft Power Platform Fundamentals (PL-900)

Microsoft Certified Azure Database Administrator (DP-300)

Companial: Dynamics 365 Business Central – New Features in Release Wave 2 2021
2022Microsoft Certified: Dynamics 365 Business Central Functional Consultant Associate

Companial: APIs in Business Central
2020Continia: Document Capture & Expense Management
2017DynamicsPro: Dynamics Credentialed Professional:
– Core Installation and Configuration, Microsoft Dynamics NAV
2016DynamicsPro: Dynamics Credentialed Professional – Core Development, Microsoft Dynamics NAV
DynamicsPro: Dynamics Credentialed Professional – Core Application Setup, Microsoft Dynamics NAV
2014Microsoft Specialist: Microsoft Dynamics NAV 2013 Installation and Configuration
Microsoft Dynamics NAV 2013 Core Setup and Finance
Microsoft Dynamics NAV 2013 C/Side Development

MCSA: SQL Server 2012/2014
Implementing a Data Warehouse with Microsoft SQL Server 2012/2014
2013Microsoft Certified Professional
Querying Microsoft SQL Server 2012/2014
Administering Microsoft SQL Server 2012/2014 Databases
2012Microsoft® Certified IT Professional: Installation & Configuration for Microsoft Dynamics® NAV 2009

Microsoft® Certified Technology Specialist

Microsoft® Certified Technology Specialist: Microsoft Dynamics® NAV 2009 Installation & Configuration
Microsoft® Certified Technology Specialist: Microsoft Dynamics® NAV 2009 Core Setup and Finance
Microsoft® Certified Technology Specialist: Microsoft Dynamics® NAV 2009 C/SIDE Solution Development
Microsoft® Certified Technology Specialist: Microsoft Dynamics® NAV 2009 Trade & Inventory
2009Microsoft® Certified Technology Specialist: SQL Server® 2008, Implementation and Maintenance
2006Microsoft® Certified Professional 2.0

Installing, Configuring, and Administering Microsoft SQL Server™ 2000 Enterprise Edition

Sitecore CMS Developer, level 2
Sitecore CMS Developer, level 1
Sitecore CMS Administrator
2005Microsoft Certified Technology Specialist, Microsoft Dynamics Navision 4.0 Relationship Management
2003Microsoft Certified Dynamics legacy: microsoft Business Solutions Navision 4.0 Relationship Management
Microsoft Certified Dynamics legacy: Attain Commerce Portal 3.60
Microsoft Certified Dynamics legacy: Navision Financials v 3.60
Microsoft Certified Dynamics legacy: Navision Relationship Management 3.10
Microsoft Certified Dynamics legacy: Attain Financial Management 3.01
Microsoft Certified Dynamics legacy: Attain Commerce Portal 3.01
2002Microsoft Certified Dynamics legacy: Navision Attain Programming
Microsoft Certified Dynamics legacy: Navision Attain Overview
Microsoft Certified Dynamics legacy: Navision Attain Essentials
Microsoft Certified Dynamics legacy: Navision Attain Development
Microsoft Certified Dynamics legacy: Navision Programming 3.01
Microsoft Certified Dynamics legacy: Attain Essentials 3.01
Microsoft Certified Dynamics legacy: Attain Development 3.01
Microsoft Certified Dynamics legacy: Attain Overview 3.01
1998Visma Business – Application, setup and design, Gandril Informatik A/S.

Tidligere erhvervserfaring.

 2009–  Cmcs
Freelance Konsulent
Starter som freelance konsulent, med focus på opgaver indenfor hosting-ydelser, udvikling og tilpasning af ERP-løsninger og forbedring af forretningsprocesser.  
Har i den forbindelse bl.a. arbejdet med følgende projekter:
– Ordre-integration mellem forskellige WebShops og ERP
– Ensretning af forretningsprocesser på tværs af afdelinger
– Projektledelse
– Etablering af fælles bogføringsplatform.
– Fakturaindscanning og godkendelsesprocess
– Webshop finansintegration til finansmodul
– Udvikling af special-moduler til forsekllige brancher
– Opgraderinger af løsninger
– Automatisering af forretningsprocess ved flow-tankegang
– Integration til forskellige Line-Of-Business løsninger i forskellige brancher
– Integration til Lønmoduler
og meget andet

Dette arbejde foregår i versioner fra NAV2017 og helt frem til den nyeste version som rulles på løbende hos Microsoft på https://businesscentral.dynamics.com/
 2011 2011Logica Danmark A/S
Løsningsarkitekt
Ansat som Løsningsarkitekt i Microsoft Dynamics NAV Afdelingen. Anæsttelsesforhold opsagt tidligt pga flere forhold som ikke er som aftalt i forbindelse med ansættelse.  
20092009Lotek A/S
IT Projektleder (projekt-ansættelse)
Projektleder med ansvar for alle projekter og leverancer som vedr. Dynamics Nav, Dynamics CRM og andet forretningssoftware. Færdiggørelse af igangværende projekt omfattende implementering af Dynamics NAV, Dynamics CRM, samt Targit BI i samarbejde med forskellige leverandører. Uddannelse af personale i brugen af det nye IT-system.   Arkitekt i Vmware-baseret Virtualiseringsprojekt for den samlede HW-platform.   Udfører analyse og programmering i NAV, analyse, konfiguration, installation og uddannelse i NAV og CRM med assistance fra ekstern udvikler.  
20052009VisionPeople
Senior Konsulent
Senior konsulent med afdelingsansvar for alle projekter og leverancer fra min afdeling.
Arbejder med såvel ERP (Dynamics NAV), infrastruktur, Hosting og Microsoft .NET udviklings-projekter og  implementeringer baseret på forskellige Microsoft platforme som SQL Server, IIS Server og Biztalk Server.
Ansvarlig for den overordnede projekt-model, udarbejdelse af vejledninger til brug for eget personale og kunders personale i brugen heraf. Implementeringsopgaver består både af analyse, programmerings-, dokumentations og undervisnings-opgaver og/eller projektleder-opgaver.   Afdelingsleder for et team af blandede udviklere og konsulenter, samt ansvarlig for integration af 30  mand, som arbejder Off-shore (Indien),  i dagligdagen og i alle relevante forretningsprocesser. Udfører både projektleder-, udviklings-, konsulent-, strategi, arkitekt-, analyse- og uddannelses-opgaver for kunder af mange forskellige størrelse og i mange forskellige brancher.
Produktchef for forskellige standard-produkter på forskellige platforme.
Ansvarlig for egne moduler baseret på Navision, egne moduler baseret på .Net-teknologier. Udvikler bl.a. off-line klient til Navision i denne periode.  
20042005Munk IT
Teamleder
Teamleder for et team af udviklere og konsulenter på Dynamics NAV, og overordnet ansvarlig for alle projekter og kunder, som håndteres af afdelingen. Udfører projektledelse og deltager i analyse-arbejde for projekter som afdelingen er ansvarlig for.
Ansvarlig for at koordinere og sikre samarbejde med de andre afdelinger (infrastruktur, hosting, systemudvikling og Dynamics AX) for at sikre projektsammensætning.  
20032004WM-data Danmark A/S
Produktchef
Ansat som produktchef, med overordnet ansvar for alle leverede løsninger, og den produktkvalitet, som WM-data står for, i såvel standard-programmer, add-ons, egne add-ons og special-udvikling.
Overordnet ansvar for gennemførelse af uddannelse, vidensdeling og sparring med konsulenter og udviklere, og kvalitetskontrol af løsningsforslag til kundespecifikke problemstillinger.
Overordnet ansvarlig for definering af kvalitetskrav i forhold til personale, kode-skrivning m.m.
Fungerer som problemknuser på alle typer af kunde-opgaver af særlig kompliceret art. Dette omfatter bl.a.: sikring af lagerværdi, WMS, produktionsplanlægning, BI-løsninger, Performance-optimeringer, rådighedsberegninger.  
20012002Navision / Microsoft Business Solutions Danmark
Produktchef
Ansat som Produktchef for Navision med ansvar for overordnet kvalitetssikring af produkt-kommunikation, -branding, markedsføring, samt kvalitetssikring af det samlede produktsortiment, prissætning, leverance-apperat og produktets funktionalitet for det danske marked.
Koordinering af ønsker og krav fra det danske marked i forhold til produktudvikling.
Direkte ansvarlig for lokalisering og tilpasning af Navision til det danske marked. Deltager aktivt i support og uddannelse af partnere, på mange forskellige moduler, men dog mest de teknologisk mest krævende moduler.
Deltager aktivt i TAP-programmer omkring WMS-modul og produktionsplanlægning (MRP).  
19992001Navi Partner
Systemkonsulent
Ansat som systemkonsulent, med ansvar for projektledelse, implementering, udvikling, dokumentation og support af såvel branche-løsninger som kundespecifikke løsninger.
Udvikler branche løsninger til bl.a Revisor-branchen, samt Implementerer web-shop løsninger, som er 100% integrerede til Navision.
Jeg har også ansvar for opsætning og vedligeholdelse af web-server, vedligeholdelse og udbygning af services for medlemsvirksomheder, samt det redaktionelle ansvar for hjemmesidernes indhold.
Disse løsninger omfatter tæt integration og brug af Navision, Microsoft Word, Microsoft Excel, Lotus Notes, MSMQ, ASP, Citrix MetaFrame og en række Microsoft Teknologier.  
19981999AP-Consult
Startede selskabet sammen med en partner, hvor vi specialiserede os i ERP, Hosting, Infrastruktur ydelser inden for såvel implementering og drift.
Udviklede i denne periode eget CMS-system til brug for hjemmesider samt Delphi-baserede værktøjer til VISMA-installationer.  
19971998Schlott Systems
Systemkonsulent
Ansvarlig for projektledelse, analyse, udvikling, implementering, uddannelse og drift og support på mange forskellige Navision løsninger. Herunder tæller bl.a. udvikling af mobile sælgerløsninger, produktionsoptimering samt almen optimering af de daglige processer hos kunder. Sideløbende hermed forestod jeg også support af kunders ADSL-baserede VPN-forbindelser m. Routere, Windows Servere, Printere og arbejdsstationer.  
19951997H. Kortsen A/S
Ansat som kontorelev, afsluttende med uddannelse som kontorassistent.
I løbet af min elev-periode havde jeg bl.a./skiftevis ansvar for bl.a. IT Support, IT administration, debitor-, kreditor- og finans-bogholderi, marketing, indkøb, telefon-salg, lager, vareleverancer ind og ud af lager.
Var under uddannelsesforløbet sideløbende ansvarlig for installation, tilpasning og implementering af Navision, samt udfasning af InfoFlex som ERP-system. Samtidig skiftes fra seriel-baseret TTY kommunikation til Ethernet og Windows NT 4.0  
1994  Turist-service Turistguide i Svendborg  
19921993Robert Tucknott, San Fransisco Californien, USA
Varetog ”almindelige au-pair opgaver”, som pasning af børn, indkøb og rengøring.
Varetog samtidig vedligeholdelse af Excel-baserede tilbudsskabelon til brug for estimering af Elektrikker Entrepenør-opgaver.
1992  Pædagogmedhjælper, Tved Skoles Fritidsordning

Uddannelse

2020Board Certificate, BoardAssure bestyrelsesuddanelse
19951997kontorelev/assistent allround, H. Kortsen A/S
19941995Handelsskolen HG, Svendborg Handelsskole
19931994Turistservice uddannelse, VUC Svendborg
1993  B-instruktør, Dansk Basketball Forbund
19901991Matematisk Gymnasium, Svendborg Gymnasium
1990  C-instruktør, Dansk Basketball Forbund
19801990Folkeskolen